• Welcome Visitor! Please take a few seconds and Register for our forum. Even if you don't want to post, you can still 'Like' and react to posts.

speaking of tailgates

Blueranger99

New Member
Joined
Jun 23, 2009
Messages
268
Reaction score
1
Points
0
Location
lebanon, pa
Vehicle Year
1999
Make / Model
Ford
Engine Size
4.0l v6, k&n box filter- this thing sucks... air
Transmission
Manual
just thought this thread fit this forum. lol!! the cable on the drivers side of my tailgate broke. has anyone ever had one break on their ranger? i think it broke when my supervisor sat on it when we were haulin a paint sprayer from the jobtrailer over to where we were workin. hes a pretty heavy guy. is this part a dealer item or do i need to go to a junkyard for it?
 


Ranger Dave (B25)

Well-Known Member
U.S. Military - Veteran
Joined
Oct 7, 2007
Messages
4,440
Reaction score
131
Points
63
Location
RFD/BNA/PHX
Vehicle Year
'10
Make / Model
Ford
Engine Type
4.0 V6
Engine Size
4.0
Transmission
Automatic
2WD / 4WD
2WD
My credo
Don't vote Democrat.
AutoZone, Advance, O'Reilly...

they're cheap, and plentiful.
 

Ranger Sport Honduras

Zoom Zoom
OTOTM Winner
Solid Axle Swap
Joined
Nov 16, 2008
Messages
15,061
Reaction score
196
Points
0
Age
36
Location
Honduras
Vehicle Year
2003
Make / Model
Mitsubishi/Ford
Engine Size
3.0/2.3
My credo
Fortune Favors the Brave
moms old 93 had one broken, never replaced it tho, my tailgate seems to have the mounting bases bent tho, one of the cables sits thigh and the other one lose when i open it any sugg how to fix it??
 

RangerFabWorks

The O.G blackwidow67
Forum Moderator
Supporting Member
V8 Engine Swap
TRS 20th Anniversary
Joined
Jan 31, 2009
Messages
5,109
Reaction score
555
Points
113
Age
31
Location
Lexington, North Carolina
Vehicle Year
1990
Make / Model
Ford
Engine Size
302
Transmission
Manual
replace both cables
 

Ranger Sport Honduras

Zoom Zoom
OTOTM Winner
Solid Axle Swap
Joined
Nov 16, 2008
Messages
15,061
Reaction score
196
Points
0
Age
36
Location
Honduras
Vehicle Year
2003
Make / Model
Mitsubishi/Ford
Engine Size
3.0/2.3
My credo
Fortune Favors the Brave
my cables are fine, is the tailgate that has a little bent on the mountings, so one side doesnt go all the way down, leaving one cable abit loose, and the other one with all the weight
 

PickupMan04 FX4 L2

Guest
yea i had it happen to me get a 1/16th drill bit and some bailing wire. or fine wire. pop off the hatch in the inside of the tailgate drill a hole through the threaded portion of the release rod and run your wire through it and the hole on the latch mechanism and wind it through once or twice and finish with a nice twist knot. if you want run i die over the threads i think its 3/16 coarse if you ever wanna take the wire off and replace it with clips.

but ive fixed em like this before and never had a problem.
 

mud390

New Member
Joined
Apr 30, 2009
Messages
106
Reaction score
0
Points
0
Location
Japan
Vehicle Year
2003
Make / Model
Ford
Engine Size
4.0
Transmission
Automatic
When I had my 88 Ranger, one broke, then a week later the other side broke. Same thing happened on an older Silverado I had. Any good parts house will have the cable for you.

Kris
 

michowski

New Member
Joined
Aug 13, 2007
Messages
1,166
Reaction score
2
Points
0
Any auto store has em, there like 10 bucks for the package
 

DRanger024

Active Member
Supporting Member
Joined
Aug 16, 2007
Messages
704
Reaction score
187
Points
43
Location
Dale, WI
Vehicle Year
1994
Make / Model
Ranger
Engine Type
4.0 V6
Transmission
Manual
2WD / 4WD
4WD
Total Lift
~4" front, 2" rear
Tire Size
32X11.50-15
RangerSportHonduras- Mine are the same way as yours but the one is stretched. Its pretty hard to bend anything on a Ranger tailgate.... trust me I've tried haha.
 

Ranger Sport Honduras

Zoom Zoom
OTOTM Winner
Solid Axle Swap
Joined
Nov 16, 2008
Messages
15,061
Reaction score
196
Points
0
Age
36
Location
Honduras
Vehicle Year
2003
Make / Model
Mitsubishi/Ford
Engine Size
3.0/2.3
My credo
Fortune Favors the Brave
RangerSportHonduras- Mine are the same way as yours but the one is stretched. Its pretty hard to bend anything on a Ranger tailgate.... trust me I've tried haha.
ha! yeah i know i tried too but had no results, i dont want to do haredr cuz i mithd damage the exterior part:sad:
 

Ranger Sport Honduras

Zoom Zoom
OTOTM Winner
Solid Axle Swap
Joined
Nov 16, 2008
Messages
15,061
Reaction score
196
Points
0
Age
36
Location
Honduras
Vehicle Year
2003
Make / Model
Mitsubishi/Ford
Engine Size
3.0/2.3
My credo
Fortune Favors the Brave
RangerSportHonduras- Mine are the same way as yours but the one is stretched. Its pretty hard to bend anything on a Ranger tailgate.... trust me I've tried haha.
ha! yeah i know i tried too but had no results, i dont want to do harder cuz i might damage the exterior part:sad:
 

Sponsored Ad


Sponsored Ad

Top