• Welcome Visitor! Please take a few seconds and Register for our forum. Even if you don't want to post, you can still 'Like' and react to posts.

Search results

  1. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    I've got a temp gauge somewhere I'm gonna put on for a while to see where it's really at. I bought it a new water pump because the old one is super rusty, so when I put that on I'll flush it out real well.
  2. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    When I have my cardboard in front of the rad, it sits about where you describe. Without it, it only ever reaches the line before normal. And the heat isn't very warm either, without the cardboard.
  3. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    I pulled the battery and the code remained. However I finally figured it all out. Code 411 was caused by someone messing with the "idle screw". Turned the idle back down and that code went away. The O2 sensor code was something I tried on a whim. My truck has always ran kinda cold. I replaced...
  4. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    I replaced the O2 sensor and while it does seem to run better, it didn't completely fix it. It went from code 172 to 173. It also doesn't stumble and run really bad like it did before in the KOER test. I will pull the airbox so I can better inspect the wires running from it.
  5. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    Well I replaced my ECT sensor and code 116 went away! Now to move to the O2 sensor code I suppose. I'm gonna go ahead and buy a new one today.
  6. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    Well I really don't see how that could be causing all of my issue, but I do have one on the way from rock auto, so I will put it in for sure.
  7. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    I don't guess these capacitors look bad do they....
  8. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    Upon closer inspection, the ect sensor has been replaced as well. I decided to try to clear the codes. First I pulled my wire out of the test connector while it was flashing the codes. Check engine light was still on. Then I decided to unhook both battery terminals and leave them for 30...
  9. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    I forgot to mention I put a brand new one on it, and it is definitely working properly.
  10. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 92 2.3 having some problems.

    Howdy everyone. Recently bought a 92 5 speed with a 2.3. I bought it non running and all it needed was the eec relay. It seems to be kinda down on power, and I'm getting terrible gas mileage, 16. The CEL has been on since I've gotten it running. Codes are (KOER) 116 - ECT out of range 172 -...
  11. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 97 2.3 5 speed lurches when taking off in gear and when under load

    cstarbard, ill try that, thanks! RonD, changed PCV, didn't improve anything. edit - also it doesnt surge under idle. it surges under load.
  12. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 97 2.3 5 speed lurches when taking off in gear and when under load

    RonD I bought a PCV yesterday with the intention of replacing it. Well they sold me the wrong one. No big deal. I also bought new plug wires. The ones on it were original and definitely needed replacing. Got them changed out and away goes my "surging". The truck runs better now too. Any...
  13. ireallydontcare

    2.3L ('83-'97) 97 2.3 5 speed lurches when taking off in gear and when under load

    Howdy yall, got an issue with my Ranger. So, when taking off in first, it'll act fine for a second but when I start to get going, the thing acts like I put my foot down even more, when in reality I left the pedal at a steady position. It'll even drive forward with no throttle input after it...
  14. ireallydontcare

    Hit a deer

    Dang that's too bad I'm all the way in texas. Thank you for offering it though.
  15. ireallydontcare

    Hit a deer

    Got the headlight and turn signal put in. Definitely gonna get another headlight though, the one I got was an aftermarket brand TYS, and I can already tell the beam pattern sucks compared to oem.
  16. ireallydontcare

    Hit a deer

    What's your location?
  17. ireallydontcare

    Hit a deer

    Alright y'all, got me some parts! The junkyard was having a $20 bucket sale today. I got a headlight, turn signal, 3 brand new 9007 bulbs , a cluster with tach, and miscellaneous parts for a 99 windstar all for 20 bucks! Still need a grille, possibly a bumper, and fender but what I got will...
  18. ireallydontcare

    Hit a deer

    Thanks y'all for the kind words and great input. Here some more pictures of the damage for your viewing pleasure! I priced aftermarket headlights housings and turn signal housings. 60 bucks total so a pretty good deal. I haven't checked into anything else because I just need the bare minimum to...
  19. ireallydontcare

    Hit a deer

    Alright y'all so I needed headlight housings to begin with but now I can't really put if off. Which brand do y'all recommend.
  20. ireallydontcare

    Hit a deer

    Well y'all I hit a deer in my 97 tonight. The truck took it like a champ. I was probably going about 60 when I hit it. My main concern is the frame. I don't think it pushed it in but I'm not too sure yet.

Sponsored Ad


Sponsored Ad

Top